22 Şubat 2016 Pazartesi

Kiraz Sapı Çayı Ve Faydaları

Merhaba sevgili okurlar,

Rize'li çayın memleketinden olduğumdan mütevellit ince belli bardakta mis gibi demlenmiş çaya asla hayır demem. Çay ve kahvede şeker kullanmam. Güzel bir çayın tadını alabilmek için şekersiz kullanılması gerektiği hep söylenir. Bende yaklaşık beş yıldır şekeri çaydan çıkarmış bulunmaktayım.

Bugün farklı bir çaydan bahsetmek istiyorum. Doğadan Kiraz Saplı Çayı

Son zamanlarda belki rahatsızlık olabilir bilmiyorum ama yemek sonraları bazen de açken midemde şişkinlik olmakta. Şişkinliğin vermiş olduğu aşırı bir ağırlık var sanki vücudumun üstünde. Hep aynı ayarda yemek yiyorum ama şişkinliğimden kurtulamıyorum. Kendimce ne yapabilirim düşüncesi içerisindeyken otlardan destek almanın doğru olacağını karar verdim.
Bitki çaylarını denemek istedim ve kiraz sapının bir kaç özelliğini bildiğimden dolayı tercihimi kiraz saplı poşet çaydan yana kullandım.

Bir haftadır her kahvaltıdan sonra içip denemeye başladım. Tadı gayet güzel. Hafif mayhoş ve azıcık tatlı. Kirazın tadını alıyorsunuz. Demlendikten sonraki rengi güzel bir kırmızı koyu pembe gibi. Kokusuda son derece soft.  Poşet bardağın içinde ne kadar çok kalırsa renklenme şekli o derece değişiyor.

dogadan-form-kiraz-sapli

Bende yaratığı etkisini söylersem; söylendiği gibi idrar söktürücü. Sürekli tuvalete gidebilirsiniz. Ayrıca  ben çok su içmeme rağmen bitki çayından sonra fazla su ihtiyacı hissetmedim kendimde. Koca bir kupa kiraz saplı bitki çayı bana yetti diyebilirim. Yinede su içmeyi bırakmıyorum.

Karnımdaki kocaman şişkinlik bir nebze azalmaya başladı. Belki ben psikolojik olarak öylede hissediyor olabilirim.

Ben poşet çay olarak tercih ettim. Belki siz aktardan kiraz sapı alabilir, kendiniz demleyerek deneyebilirsiniz.

Her şeyin aşırısı zarar olduğu gibi, günde iki bardaktan fazla çayın içilmesi önerilmemektedir.

Kiraz sapı çayının başlıca faydaları
  • Sakinleştirici etkisi vardır
  • Susuzluğu giderir
  • Böbreklere faydalıdır
  • İdrar söktürücüdür
  • Kanı temizler
  • Böbrek taşı oluşumunu geciktirir
  • Kolesterolün düşürülmesine yardımcıdır
  • Fazla suyun vücuttan atılmasına yardımcı olur
  • Karaciğere faydalıdır
  • Kilo vermeye yardımcıdır
  • İdrar yolu enfeksiyonlarına iyi gelir
Size de afiyet olsun dedim bile :-)

Sevgiyle kalın.

4 yorum:

  1. İlk fırsatta alıp deneyeceğim ödemlerim için, teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. evde olduğum zamanlar bende evde içiyorum ancak işyerinde biraz sıkıntılı oluyor :)
    size de afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demedigi nizam bende deneyimlerinizi merak ediyor olacağım. Benimle paylaşırsanık sevinirim

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil